Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Leren --- Onderwijs --- Onderwijsstijl --- Onderwijsstrategie --- Directe instructie
Choose an application
This two-volume handbook synthesizes the major issues and directions of research into this field with the focus on design and potential of IT-based student learning environments. It offers research into IT and the learning process as well as the implementation of IT in educational practice.
Education, Elementary --- Education, Secondary --- Data processing. --- 373.3 --- 373.5 --- 371.694 --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Basisonderwijs --- Lager en basisonderwijs --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs
Choose an application
Taal en talen --- computerondersteunde instructie. --- didactiek --- gebruik van technologie. --- gebruik van nieuwe media --- gebruik van nieuwe media. --- Vreemdetalenonderwijs --- e-learning. --- Computerondersteunde instructie. --- Didactiek --- Gebruik van technologie. --- Gebruik van nieuwe media. --- E-learning.
Choose an application
Cd-rom bij het gelijknamige boek.
Computer assisted instruction --- e-learning --- Business education --- 371.694 --- Business --- Commercial education --- Education, Business --- Education --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Computer-assisted instruction --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Study and teaching --- 081605.jpg --- E-learning
Choose an application
Sinds 1 september 2007 zijn de vakoverschrijdende ICT-eindtermen van kracht in het basisonderwijs, de eerste graad van het secundair onderwijs en in de basiseducatie. Deze eindtermen zijn nieuw en een uitdaging voor elke school en elke leerkracht. Het boek ICT-eindtermen in school- en klaspraktijk wil hen helpen bij de implementatie van die ICT-eindtermen. Het boek biedt eerst een kader aan: het nieuwe beleidsplan over ICT in het onderwijs. Het ICT-beleid van de overheid wil in de eerste plaats dat elke Vlaamse leerling op school leert omgaan met de meest gangbare nieuwe technologien. Daarna is de kernvraag aan de orde: hoe de ICT-eindtermen integreren in de dagelijkse onderwijspraktijk? Het antwoord op die vraag vertrekt van een duiding van de vakoverschrijdende ICT-eindtermen. Het beschrijft hoe leerkrachten deze eindtermen binnen de verschillende leergebieden en ?vakken en, over de verschillende leerjaren heen kunnen integreren. Daarbij staan zeven principes voorop die een goed kompas Kunnen zijn voor een succesvolle ICT- integratie. Maar deze nieuwe eindtermen zijn niet alleen een opgave voor de individuele leerkracht. Het schoolteam en het schoolbeleid zijn essentieel voor het succes. Samen kunnen zij zorgen voor een ICT-implementatieplan. Ook hiervoor geeft dit boek de nodige inspiratie. - Het geeft eerst een aanzet om op het niveau van de school en de scholengemeenschap een ICT-beleid te ontwikkelen dat de kenmerken van goede beleidsvoering heeft. - Daarna presenteert het 'pICTos' wat staat voor 'Plannen van ICT op school', een elektronische tool die scholen ondersteunt bij het ontwerpen van een ICT-beleidsplan. Aan de hand van dit instrument kunnen scholen analyseren hoe ver ze al staan met de invoering van de ICT-eindtermen en informatie krijgen over hoe ze de verdere integratie van ICT kunnen ontwikkelen. - Ten slotte volgt een praktijkvoorbeeld over het proces van de ICT-implementatie dat kan dienen als inspiratiebron voor andere scholen en scholengemeenschappen. In dit voorbeeld komen drie pijlers aan bod waaraan gewerkt moet worden om ICT op een goede manier te implementeren binnen de basisschool: de infrastructuur, de deskundigheid bij leerlingen, leerkrachten en omkaderend personeel en het kunnen beschikken over verantwoorde didactische content. De opgave is niet gering en ook niet helemaal nieuw. Maar leerlingen zullen pas echt ten volle het nut van ICT-gebruik ondervinden, als de hele school er planmatig en met overleg bij betrokken wordt.
Eindtermen. --- Informatica --- Basiseducatie. --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- basisonderwijs --- Computer assisted instruction --- Didactics of technology --- secundair onderwijs 1ste graad --- Objectives of teaching --- eindtermen --- School management --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- 371.694 --- ICT --- 454.52 --- computerondersteund onderwijs --- Basiseducatie --- Computerondersteund onderwijs --- Eindtermen --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- ICT-beleidsplan --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- informatica --- 454.1 --- eindtermen (ler) --- ict (ler) --- Basisonderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Onderwijsbeleid --- 456.36 --- Implementatie --- automatisering (computer) --- computergestuurd onderwijs --- informatieverwerking --- internet --- leermethoden --- ICT ; onderwijs --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Onderwijs --- ICT-vaardigheden --- Eindterm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
The end of the last millennium was marked by rapid technological advances and deep changes in many aspects of human activity, often taken together as indicative of a shift into a ‘knowledge era’. Such changes have stimulated much discussion about the role and processes of education, and about the role of information and communication technology (ICT) in teaching and learning in this new era. Many policy documents relating to these themes have been published by international and regional organizations such as the European Commission, the European Roundtable of Industrialists, the Organization for Economic Cooperation and Development (OECD), UNESCO and the World Bank. Numerous blueprints on education reform and on ICT in education have also been set out by various governments since the mid-1990s. These policy initiatives brought with them a variety of strategic implementation priorities that differ from country to country, depending on the socio-economic and political context. Such educational strategies may involve, amongst others, changes in curriculum and/or assessment at the system level, provision for ICT infrastructure, teacher professional development, and/or technical and pedagogical support for teachers. Given the deep technological, economic and policy changes that have taken place over the last decade, are there indications that pedagogical practices are changing as well? What impact is the pedagogical use of ICT making in schools around the world? What is the impact of the implementation of these policies on pedagogy and ICT use in classrooms? These are the questions that this book addresses through an analysis of the findings from SITES 2006, an international comparative study of pedagogy and ICT use conducted under the auspices of the International Association for the Evaluation of Educational Achievement (IEA).
Audiovisual methods --- Computer assisted instruction --- onderwijstechnologie --- computerondersteund onderwijs --- Critical pedagogy --- Education --- Educational technology --- Information technology --- Pédagogie critique --- Sciences de l'éducation --- Technologie éducative --- Technologie de l'information --- Cross-cultural studies. --- Study and teaching --- Etudes transculturelles --- EPUB-LIV-FT LIVHUMAI SPRINGER-B --- 371.694 --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Education. --- Educational Technology. --- Computers and Education. --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Educational technology. --- Education—Data processing. --- Instructional technology --- Technology in education --- Technology --- Educational innovations --- Instructional systems --- Aids and devices --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs
Choose an application
German language --- Study and teaching --- Mass media in education --- Mediendidaktik. --- Instructieve omroep. Schoolradio. Audiovisuele leermiddelen. Films. Dia's. Projectie. Onderwijstelevisie --- Duits: taalonderwijs; taalverwerving --- 803.0-07 Duits: taalonderwijs; taalverwerving --- 371.68 Instructieve omroep. Schoolradio. Audiovisuele leermiddelen. Films. Dia's. Projectie. Onderwijstelevisie --- Audiovisual methods --- Didactics of German --- media-educatie --- Mass communications --- Communication --- Internet in education --- Mass media --- 371.68 --- 371.694 --- 803.0-07 --- Internet (Computer network) in education --- Education --- Communication, Primitive --- Mass communication --- Sociology --- 371.694 Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs. --- Philosophy --- Geprogrammeerde instructie. CAI. Leermachines. Computerbegeleid onderwijs --- Deutschunterricht. --- Philosophy. --- Mass media in education - Germany --- Communication - Study and teaching - Germany --- Internet in education - Germany --- Mass media - Philosophy
Choose an application
In dit handboek staan didactische werkvormen centraal. Iedere les staan docenten voor de vraag welke werkvormen zij zullen inzetten. Daarbij moet de gekozen werkvorm niet alleen aansluiten bij het onderwerp, maar ook recht doen aan de verschillen tussen leerlingen. Hiertoe staat hun een grote diversiteit aan werkvormen ter beschikking. Het boek biedt daarvan een overzicht en legt het verband met de theorie. In het eerste deel vind je de nodige achtergrondinformatie. Zo komt de relatie tussen didactische werkvormen en pedagogisch handelen aan bod, en wordt besproken welke werkvormen op welk moment het beste kunnen worden ingezet. Deel twee geeft vervolgens een uitputtend overzicht van de verschillende soorten didactische werkvormen. Deze worden stuk voor stuk beschreven en toegelicht, waarbij telkens zowel de sterke als de zwakke kanten van de betreffende werkvorm worden benoemd. Ten slotte vat een alfabetisch overzicht de belangrijkste eigenschappen van de besproken werkvormen nog eens samen
#PBIB:+SLO 220.91 --- #KVHB:Didactiek --- 454.21 --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Instructie --- Leerprocessen --- didactiek --- didactisch materiaal --- leerprocessen --- onderwijskunde --- 474.21 --- Basisonderwijs --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Differentiatie --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- didactische werkvormen --- differentiatie --- discussievormen --- instructievormen --- interactievormen --- opdrachtvormen --- samenwerkend leren --- samenwerkingsvormen --- spelvormen --- 061479.jpg --- Didactiek: werkvormen --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : didactiek --- 371.3 --- Onderwijs 37 --- Onderwijspersoneel 371.12 --- Beroepsopleiding 377 --- Organisatie 658.014 --- Onderwijs --- Werkvormen --- #FARO gidsen_gidsvaardigheden --- werkvormen --- Didactiek. --- Differentiatie. --- differentiële opvoeding --- Didactic strategies --- Werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Muziekpedagogie
Choose an application
Dit boek reikt kaders, handvatten en hefbomen aan die leraren en scholen helpen om aansluiting te vinden bij de eigentijdse leerhouding van jongeren. Het pleit ervoor leercontexten te enten op reële uitdagingen en probleemsituaties; om jongeren te laten leren aan de werkelijkheid. Een boek dat ruimte wil geven aan leer-krachtig leren, aan rijk en veelzijdig leren, aan leren dat jongeren in hun diepste zijn beroert, dat een appèl doet aan alle vermogens en talenten waarover zij beschikken, ... Door jongeren mogelijkheden toe te spelen om te snuffelen en te proeven, te exploreren en te experimenteren, ... leren ze de werkelijkheid, anderen en zichzelf ten volle kennen. Zo komen we tot identiteitsontwikkelend onderwijs. Daarbij worden beslissende keuzes uitgesteld tot aan het kantelmoment waarop jongeren doorheen alles wat ze hebben verkend, ondernomen en doorleefd in staat zijn voor zichzelf richting uit te zetten. Een inspirerend boek vol verfrissende ideeën dat, ondanks de scherpe analyse van wat er mis gaat in het klassieke onderwijs, het vertrouwen in de leer-kracht van jongeren en leraren niet verliest.
Didactiek. --- Identiteitsontwikkelend onderwijs. --- Onderwijsleerprocessen. --- Onderwijsvernieuwing. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Didactische principes. --- onderwijsvernieuwing --- Teaching --- onderwijsbegeleiding --- didactische werkvormen --- jeugd --- jongeren --- krachtige leeromgeving --- leerkrachten --- lesgeven --- onderwijs --- 454.21 --- didactiek --- identiteit --- Didactische werkvormen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Leerkrachten --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Onderwijs --- 450.7 --- Identiteit --- Jongeren --- Leerstijlen --- Leervaardigheid --- Didactiek --- Leerkrachten ; professionele ontwikkeling --- Lesgeven --- 454.2 --- Identiteitsontwikkeling --- Leeromgeving --- Onderwijs; algemeen --- Lerarenopleiding : CVO --- 37.02 --- Secundair onderwijs ; didactiek --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Opleiding en bijscholing --- (zie ook: interactief leren) --- (zie ook: teleonderwijs) --- departement Lerarenopleiding 09 --- leermotivatie --- Leraren --- 450.4 --- didactisch proces --- leerkracht --- leeromgeving --- studievaardigheden --- Leraar --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Directie --- Sport
Choose an application
Quelle place les ordres juridiques romanistes et de common law réservent-ils au sentiment d'équité du juge ? Confronté à la rigueur du droit strict, le juge belge, français ou québécois jouit-il de la même latitude que ses confrères anglais ou canadiens pour imposé malgré tout la décision qu'il estime la plus juste? Afin de prendre la mesure de ces diverses « équités judiciaires », l'originalité de la démarche comparative adoptée par l'auteur consiste à prendre appui sur un micro-phénomène appelant une analyse juridique multi- imensionnelle : l'empiètement immobilier, entendu très largement comme l'atteinte au droit réel d'autrui (propriété, servitude, aesement, etc.) par une construction quelconque. Autour de ce noyau factuel gravite une double démonstration de portée très générale. La première se concentre sur la comparaison approfondie des manifestations du sentiment d'équité des juges romanistes et de common lax dans les arcanes du droit positif, au moyen d'instruments aussi divers que l'injonction, l'estoppel, l'abus de droit... Telle était bien l'interrogation de départ. Mais cette première démonstration en appelle une autre, à l'effet que la logique caractérisant le droit des biens décline au profit de logiques propres à des domaines juridiques concurrents. Parmi ceux-ci figurent au premier chef le droit des obligations et plus particulièrement, le droit de la responsabilité civile quasi- élictuelle. Ainsi, sous l'éclairage de la comparaison, l'examen des manifestations de l'équité judiciaireface à la problématique de l'emprise immobilière permet d'aborder sous un angle neuf des thèmes plus vastes comme la théorie des sources du droit, le rapport du juge à la norme (tant législative que jurisprudentielle) ou encore l'antagonisme entre souci de prévisibilité et pouvoir du juge discrétionnaire.
Comparative law --- International private law --- Droit comparé --- Rechtsvergelijking --- Equity --- Civil law --- Common law --- Equité --- Droit civil --- Justice, Administration of --- Philosophy --- Droit privé --- Juge --- BPB0904 --- Privaatrecht --- Rechter --- Equité --- Droit comparé --- Administration of justice --- Law --- Courts --- Chancery --- Actions and defenses --- Trusts and trustees --- Law and legislation --- Belgium --- Canada --- privatno pravo --- soukromé právo --- privāttiesības --- magánjog --- drept privat --- e drejtë private --- приватно право --- zasebno pravo --- Privatrecht --- yksityisoikeus --- prawo prywatne --- diritto privato --- Derecho privado --- private law --- privaatrecht --- частно право --- privaträtt --- dritt privat --- privatret --- direito privado --- ιδιωτικό δίκαιο --- privatinė teisė --- eraõigus --- súkromné právo --- gjyqtar --- sudca --- giudice --- Richter --- rechter --- kohtunik --- съдия --- судија --- judecător --- bíró --- δικαστής --- juez --- imħallef --- judge --- dommer --- sędzia --- soudce --- juiz --- tuomari --- sudac --- tiesnesis --- sodnik --- teisėjas --- domare --- judecător pentru minori --- undersøgelsesdommer --- судија на Врховен суд --- Untersuchungsrichter --- sbor soudců --- zittende magistratuur --- судија на Основен суд --- soudce kompetentní ve věcech dětí a mladistvých --- trup gjykues --- juge pour enfants --- tardytojas --- juiz de instrução --- giudice minorile --- rechter-commissaris --- juez de primera instancia --- δικαστής ανηλίκων --- tiesnesis referents --- Richteramt --- ettekandekohtunik --- magjistër për të mitur --- Richterschaft --- kinderrechter --- juiz de intervenção --- судија на Управен суд --- Jugendrichter --- domarkåren --- undersökningsdomare --- судија на Апелациски суд --- giudice istruttore --- dommerstand --- goda tiesnesis --- zbor sudcov --- magistrature assise --- magisztrátus --- soudní čekatel --- judicatura --- vyšetřující soudce --- juez de instrucción --- nepilnamečių bylų teismo teisėjas --- Richterstand --- judecător de instrucție --- juge d'instruction --- истражен судија --- the bench --- juez de distrito --- indipendenza del giudice --- ανακριτής --- Ermittlungsrichter --- juez de menores --- teisėjai --- examining magistrate --- magjistër hetues --- lapsia koskevia oikeudellisia asioita käsittelevä tuomari --- tuomarikunta --- children's magistrate --- kohtunikkond --- vyšetrujúci sudca --- magistratura giudicante --- sudca pre deti a mladistvých --- судија на Уставен суд --- istražni sudac --- judecător de primă instanță --- onderzoeksrechter --- rannsakningsdomare --- tutkintatuomari --- bírói testület --- dlí príobháideach --- breitheamh --- Civil law - Philosophy --- Droit privé --- juge --- Procédure (droit) --- Juges --- Droit --- Équité (droit international) --- Etudes comparatives --- Études comparatives --- Interprétation
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|